mandag den 28. april 2008

Regeringen kørt fast

Det er ingen hemmelighed for dem som har læst denne blog, at jeg mener den nuværende regering er kørt fast. Ganske som dengang Schlüter havde haft FOR MANGE gentagelser, så opstår der efter nogle år et træthedssyndrom. Der mangler ilt i det politiske liv.

Når sådanne kriser opstår, kommer der en periode hvor de fleste bare træder vande. De holder sig i gang, men kommer hverken frem eller tilbage. Alt kører efter "same procedure as last year"-princippet, og afslører en mangel på visioner.

Det nytter ikke noget at en sundhedsminister taler om bedre vilkår for sundhedspersonalet når virkeligheden ER EN ANDEN - nemlig, at folk flygter fra området som aldrig før. En forsvarsminister som ej heller forstår en pind af hvorfor Forsvaret ikke kan tiltrække sig personale. Vil han have et gratis tip?

I en tid hvor alle andre taler om Den Lærende Organisation og fælles fodslaw, så er der intet galt i at skabe den grundlæggende disciplin i værnepligts-tiden, men når underkvalificerede mennesker i en alt for ung alder får lov til at skråle andre mennesker ind i ansigtet med tre striber på hver skulder som de oven i købet tillader sig at minde de menige om betydningen af, så er der noget galt.

For dem som ikke har været i militæret, så praler visse sergenter gerne med at striberne betyder "jeg-må-alt" og pegende på den anden skulder: "du-må-intet!" Når den slags afgør tonen, så erkender jeg gerne at jeg overgik til at blive militærnægter, og derefter gik til lægen for at få en kassering.

Jeg havde trukket frinummer oprindeligt, og hvis ikke meningokok-meningitis havde ramt i 1995 havde jeg såmænd nok været en glad sprogofficer. Men om jeg var blevet derinde hele livet? Næppe. Min ærlige holdning er, at hvis man skal bibringe nye ideer så skal man også rokere mellem flere funktioner. Det giver alsidighed og afveksling og er SUNDT for enhver virksomhed.

Alt det pjat med udenomssnak hvor ingen siger det de tænker lugter langt væk af den politiske korrekthed som netop skaber politikerlede. En ærgrelse hos befolkningen fordi de fleste TROR der kun vil være meget lille forskel mellem fløjene.

Vores opgave er at VISE det danske folk, at der KAN komme et alternativ når de næste gang sætter deres kryds et andet sted end hidtil.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Og det alternativ skulle være S? Eventuelt i samarbejde med R og F? Nææætak, Henrik - så hellere 20 år mere hvor vi "står i stampe" - specielt med henblik på islamiseringen af Europa.

Jesper Ørsted sagde ...

Ét ord: Stabilitet. Det lyder måske kedeligt, men arbejdsløsheden falder, statsgælden falder.
Det klør i fingrene på sosserne og de venstreorienterede for at bruge flere penge, det gør ondt dybt nede i deres sjæl at pengene bliver brugt på at nedbringe Anker "Ødeland" Jørgensens klatgæld.
Jeg ved godt, hvad jeg foretrækker!