onsdag den 25. juni 2008

Ganske som forventet...

Jeg har altid sagt det - også på min engelske blog om emnet, som du finder her: http://hillary-thirdterm-president.blogspot.com/ - at Barack Obama ville blive den første amerikanske præsident, og Ekstra Bladet bekræfter nu nyheden. Læs f.eks. her, hvor Senator Barack Obama fører med 12% over John McCain.

Der er intet nyt i at George W Bush er upopulær. Kun 23% mener han har gjort det godt. Det bliver også Anders Fogh Rasmussens fald at han har ligget så tæt op af amerikanerne, og stadig benægter at skulle have begået nogen fejl i forhold til Irak-invasionen. I det hele taget er der mange beslutninger hvor arrogancen får lidt for meget albuerum under det nuværende "system"...

Tankevækkende for Zimbabwe får lov til at undertrykke befolkningen via Mugabe som diktator UDEN indblanding fra vesten. Kina får lov til at spille deres diktatoriske spil på præcis samme måde, også fordi det ikke har vestens bevågenhed.

PS: Jeg har længe været forud for min tid når jeg har kigget på det politiske billede. Måske fordi jeg brænder for politik uden at blive for skråsikker men fordi jeg stadig lytter til stemningerne rundt omkring UDEN at lade mig farve af mit eget politiske tilhørsforhold - uden at jeg dog lægger spor skjul på, at jeg glæder mig til Helle Thorning-Schmidt bliver statsminister.

Ingen kommentarer: