fredag den 10. februar 2017

780 indlæg på snart 9 år

Dette er indlæg nr. 780 siden jeg startede denne blog 13. marts 2008. Det svarer til 86 indlæg om året. Om det er mange eller få vil jeg lade være op til jer, kære læsere, at vurdere. Det har i hvert fald været en fornøjelse at dele mange tanker om det politiske med jer - og bloggen fortsætter naturligvis med uforandret energi og virkelyst.


Jeg indrømmer gerne, at jeg er en politisk nørd.

Jeg har taget rejsen forbi mange partier. Ganske som Jens Otto Krag sagde, så har man et standpunkt indtil man tager et nyt. Livet har skabt forandringer op igennem årene, og efterhånden som jeg har studeret det politiske landskab står én ting fast.

Ligesom vi forandrer os, så har partierne også taget nogle rejser hen over det politiske landskab. Nogle partier bliver mere 'blå', mens andre bliver mere 'røde'...

Det kan ikke undgås, at vi mennesker også udvikler os i takt med at personerne i partierne skifter. Meget er sket siden Anker Jørgensen var statsminister mens jeg voksede op, og jeg huske den konservative Poul Schlüter som en meget sober og kompromissøgende statsminister, og samtidig en partiformand, som turde tage opgørene når han mødte udfordringer.

Da han tog et valg efter kartoffelkuren troede alle det var politisk kamikaze. Han kom styrket ud af at spørge befolkningen.

Så det er ikke altid det populære valg, som vinder valgene. Dog kræver det så også standhaftighed i holdningerne, hvis man vil have succes ved at spørge befolkningen. I dag er vi så vant til mudrede forlig, at vi næsten ikke kan forestille os klare valg, for det virker alt sammen som om politikerne meler deres egne kager efter et valg.

Det er det politiske landskab som denne blog navigerer i, og jeg håber I nyder læsningen, for jeg deler i hvert fald glædeligt ud af holdninger til det politiske - også på steder, hvor jeg ved, at vi næppe bliver enige. Ingen kan være fuldt og helt enig med ét bestemt parti. Valgene handler dog om, at stemme på de partier man er mindst UENIG med, og sådan må det være.

God weekend til alle. :-)

Ingen kommentarer: