onsdag den 15. november 2017

'Fædrelandskærlige', 'samarbejdspolitikere' og andre ord fra højrefløjen...

Jeg skrev en positiv opdatering på Twitter da jeg i går hørte nyheden om, at Macron ønskede Margrethe Vestager som formand for EU. Det affødte en kommentar fra en person, jeg valgte at blokere om både 'fædrelandskærlige' og 'samarbejdspolitikere', som virkelig gjorde mig træt af den måde nogle mennesker på højrefløjen taler. Du kan læse tråden herfra: https://twitter.com/henrikblunck_dk/status/930423838894157825.


Det BURDE vække til stolthed, at vi har en politiker, som har opbygget så meget respekt om sin indsats, at hun nu foreslås til formand for EI-kommissionen af den franske præsident!
I stedet bruger visse DF/NB-sympatisører endnu en lejlighed til at komme med endnu mere galde som om vi befandt os midt i 2. verdenskrig...

Hvad er det for et verdensbillede den slags mennesker har?

Jeg fatter ganske enkelt ikke, at folk kan blive SÅ intolerante og faktaresistente, at alting skal farves med nedladende ord om dem, man er uenige med. Det virker jo som om de er på piller, når de bliver ved som en over-powered Duracell-kanin. :'-(

Det MÅ være muligt at finde den gode tone igen. Højrefløjen trænger til at blive sagt lidt mere imod af såvel politikere som medier før det hele ender galt. I min optik er det netop intolerancen, der får folk opildnet i stedet for at forholde sig nøgternt til udfordringerne i samfundet.

God dag herfra til alle bloggens læsere. :-)

Ingen kommentarer: